Bap onemocneni

Dobry den, chtela bych se zeptat uzivam abilify 10mg a lithium nejakou dobu jsem brala 4tablety lithia hladina na spodni hranici ale byla jen ze ja uplne neschopna hrozna unava a jine vedlejsi ucinky od rijna 2019 jsem na 2tabl.lithia muj dotaz zni hladina nemuze byt zadna?!muze to lithium i v takoveto davce nejak pusobit???ptala jsem se moji kamaradky z plzne aby se zeptala sve dr a ona tvrdi jako bych nebrala nic neni hladina nefunguje lithium!!!!rada byvh znala vas nazor jinak se citim ok v praci a doma je klid nemam zadny stresy dekuji za odpoved moc jsem zvedava naschledanou malinova petra
Avatar

Petr Příhoda

Odpověď odborníka:
Dobrý den, optimální hladina lithia, které se podává profylakticky (jako prevence relapsu onemocnění) se udává někde mezi 0,5-0,8 nmol/l. Ale v psychiatrii se někdy stávají věci, kterým úplně nerozumíme. Mám ve své péči pacienta, který má velmi podobný problém, jako Vy. po více než dvou tabletách je velmi unaven a má i jiné vedlejší účinky, přestože hladiny jsou malé. Je dlouhodobě plně kompenzován na 2 tabletách denně + šetrná dávka antipsychotika, jiného, než máte Vy, ale lze to srovnat. Hladinu má při pravidelných odběrech 0,2. Experiment s vysazením dělat nechce, protože někde cítí, že by to nebylo dobré. Je 10 let v plné remisi (bez příznaků), má svému vzdělání odpovídající, náročnou práci, dálkově vystudoval vysokou školu takže to tak prostě necháváme.
Avatar

Katka

Odpověď peer poradce:
Dobrý den. Děkuji za Váš dotaz. Abilify 10 mg užívám také. Nemám po něm žádné vedlejší účinky. S lithiem nemám osobní zkušenost. Lithium užíval můj bratranec. Nepamatuji se, jakou denní dávku mu lékař předepsal. Pravdou je , že měl přehozený denní rytmus. Dopoledne spal dlouho a v noci pak byl dlouho vzhůru. Domnívám se, že to spíše souviselo s jeho diagnózou, než s vedlejšími účinky léků. Měl mániodepresivní psychózu. Chápu, že vstávat do práce po užití léků je pro Vás náročné. Ve Vašem případě bych ale kontaktovala svého psychiatra. Popsala mu všechno co Vás trápí a jaké máte problémy. Od doby , kdy se léčil můj bratranec, lékařská věda udělala velké pokroky. Je možné, že Vám lithium nevyhovuje a možná by šlo nahradit jiným lékem. I já jsem špatně snášela depotní injekce. Můj psychiatr mi nevěřil. Po konzultaci s novým psychiatrem jsem přešla na léky které mi vyhovují. Hodně štěstí a zdraví. Katka


Zpět na seznam