normální?

Je normální, že mě vedoucí sociální rehabilitace, neustále varuje před ruskými agenty na internetu? Jak mu mám říct, že mě to nezajímá? A je normální, když neustále říká za velkém stolem v kuchyni "Já roztočím láhev tak, aby ukázala na Markétu." a "Karin by se ráda ukázala tady nahá, já to na ni vidím."? To jsou dvě sociální pracovnice. V kuchyni je hodně velký stůl a kolem něj dvacet židlí a tam se všichni schází. Ja jsem jenom klient, ale fakt nevím, co si mám o tom myslet.
Avatar

Michael Kostka

Odpověď odborníka:
Dobrý den, neznám sice podrobnosti a celý kontext, nicméně ve vašem podání to zní jako nevhodné a obtěžující chování. A to i v případě, pokud by šlo o svérázný druh humoru. Ten by se totiž, v žádném případě neměl dotknout klienta. Co se řešení týká, záleží na tom, na jaký způsob řešení se cítíte. Můžete svůj názor vedoucímu sdělit, poradit se o postupu s pracovníkem v kterého máte důvěru, podat stížnost do schránky stížností (ta je povinná v každé sociální službě), podat stížnost nadřízenému vedoucího, ředitelství či správní radě organizace (zřizovateli). Stížnosti je ze zákona možno poskytnout jakýmkoli způsobem - ústně, písemně, elektronicky (emailem) a je to možné i anonymně. Možným řešením pro vás je též změna služby, pokud máte jinou obdobnou v dosahu. Ať se vám daří!
Avatar

Magdalena

Odpověď peer poradce:
Dobrý den! Děkujeme za Váš dotaz do poradny. Vaše otázka se týká Vašeho vedoucího sociální rehabilitace a Vy se ptáte z pozice klienta. Z mého pohledu jsou poznámky Vašeho vedoucího nemístné, a to i přesto, že mohou být míněny jako žert. Pokud Vás to obtěžuje, můžete si s vedoucím promluvit a říci mu svůj názor. Já bych něco takového udělala mezi čtyřma očima. Je možné, že si Váš vedoucí neuvědomuje, jak jeho průpovídky vyznívají, a že se tím může ostatních dotknout. Pokud takto shazuje ostatní vědomě a nadále v tom bude pokračovat, můžete se obrátit na jeho zástupce a požádat ho, aby věc řešil. Ať se Vám daří!


Zpět na seznam