(Ne)pojistitelnost psychickych nemoci

Dobry den, nevim, jestli svuj dotaz vkladam do spravne kategorie, ale treba dokazete odpovedet nebo alespon napsat svuj nazor. Dokazete vysvetlit, proc naprosta vetsina komercnich pojistoven v dnesni dobe radi psychicke nemoci a problemy (vcetne depresivnich a uzkostnych poruch) mezi vyluky z pojisteni? Jinymi slovy, proc tyto lidi skatulkuji jako tzv. nepojistitelne? Konkretne se zde bavim o zivotnim a cestovnim pojisteni. Prijde mi to velmi nespravedlive a diskriminacni ze strany pojistoven. Copak psychicke nemoci jsou brany jako neco podradneho oproti tem fyzickym? I psychicky nemocny clovek se chce pojistit pro pripadne riziko kvuli dane nemoci, zrovna tak chce byt chranen behem cestovani (pokud tutu cinnost rad provozuje), ale pojistovny mu to takto nespravedlive znemoznuji... Snazil jsem se dopatrat odpovedi primo na webu pojistoven, bohuzel neuspesne, nikde jsem nenasel kloudne vysvetleni. Dekuji alespon tedy za vas nazor, jak se na to divate...
Avatar

Petr Příhoda

Odpověď odborníka:
Dobrý den, někteří mí pacienti se s tímto problémem setkali, myslím, že je to neznalostí a nechutí se psychiatrickými poruchami zabývat, vím, že někdy jsou ta omezení naprosto neadekvátní. Takže souhlasím s vámi, ale na tuto otázku Vám může odpovědět jen pojišťovna.
Avatar

Katka

Odpověď peer poradce:
Dobrý den. Musím přiznat, že i když mám psychické potíže , neměla jsem žádné problémy s cestovním pojištěním a při cestě na dovolenou do zahraničí jsem byla pojištěná. Proto mě zaskočila Vaše zkušenost. Vyhledala jsm si tedy na internetu vyjímky z cestovního pojištění. A pochopila jsem je následovné. Pokud máte nějakou chronickou nemoc a právě se s ní léčíte, bude cestovní pojišťovna velmi přísná, při posuzování plnění pojistné události, vyplývající právě z Vašeho onemocnění. Jestli tomu dobře rozumím , tak se nejedná o diskriminaci , ale všechna chronická onemocnění jsou posuzována stejně. Vy jste si ve svém dotazu i odpověděl. Jedná se o " komerční" pojiťovny. Jejich cílem je vytvářet zisky. Tak se také chovájí. Tržně. Stejné je to asi i s životním pojištěním. Tady mám osobní zkušenost z mládí, která mě ovlnila. Když mě bylo 17 let , za mojí maminkou docházel pojišťovací agent /Maminka byla dlouhodobě léžící na lůžku se špatnou prognozou./ Pojišťovací agent pro mě tehdy velmi netakně , chtěl maminku pojistit. Mluvil přede mnou o tom, jaké to bude až maminka zemře , a pod... Od té doby nemám toto povolání v lásce. Naše rodiče všem 3 dětem do začátků našetřili . Do dnes nevím, jak to za bývalého režimu zvládali. /Oba byli v invalidním důchodě/. Od té doby , když mě do telefonu osloví pojišťovací agent, nenechám ho ani domluvit a oznámím mu , že pobírám ID. Chápu , že Vy můžete být v jiné situaci a rád by jste se uzavřel životní pojištění. Pokud se Vám nedaří pojistit, napadlo mě oslovit dopisem kancelář ombudsmana a žádat vysvětlení u veřejného ochránce práv. Hodně štěstí. Katka


Zpět na seznam