Omlouváme se, kapacita naší poradny v této sekci je pro tento měsíc již vyčerpána, není možné vkládat další dotazy. Tato část naší poradny se opět otevře 1.7.2021.

Pokud je váš problém naléhavý, využijte některý z kontaktů zde: Jste v krizi (cmhcd.cz)

Tým poradců Stopstigma.cz


Antidepresiva

Dobrý den. Beru antidepresiva Zoloft dneska 46 den - 50mg, teď se mela tyden uplne super, a dneska zase hrozny trapi mě komunikace - cestovani mhd, a vubec se nemam za to ráda, nechapu to, že mam dny dobry a potom najednou se t zhoupne a zase v tom plavu. Tak se prosim Vás chci zeptat, zda bych nemela zvysit kdyz porad to mam jak na houpacce?moc vam děkuji za odpověď
Avatar

Petr Příhoda

Odpověď odborníka:
Dobrý den, o případném navýšení, ke kterému se někdy přistupuje, se musíte domluvit se svým psychiatrem. Jinak, jak správně doporučuje naše peer konzultantka, u úzkostné problematiky je důležitá i psychologická léčba, tedy psychoterapie.
Avatar

Vlaďka

Odpověď peer poradce:
Dobrý den. Léčím se s úzkostnou a depresivní poruchou a Zoloft jsem brala několik let. S 50mg Zoloftu jsem začínala, později jsem brala vyšší dávky. Vše se však odvíjí od Vaší domluvy s ambulantním psychiatrem. Výše léků se v průběhu léčby často mění. Je důležité, aby byl lékař dobře informovaný o Vašem aktuálním stavu a účincích léků na Vás. Co se týče potíží s komunikací a s pohybem na veřejnosti, mám dobrou zkušenost s účinky psychoterapie. Člověk si v terapii může uvědomit z čeho má obavy, jaké strachy ho paralizují a čím je možné je zmírnit. Na Vašem místě bych tedy vyhledala svého psychiatra a domlouvala se s ním na výši léků. Zároveň bych se zamyslela, zda by mi nebyla užitečná i jiná forma podpory, například psychoterapie. Věřím, že se brzy podaří léčbu nastavit tak, aby jste se cítila dobře a Vaše potíže Vás neomezovaly víc, než je nutné. Přeji jen vše dobré.


Zpět na seznam