Omlouváme se, kapacita naší poradny v této sekci je pro tento měsíc již vyčerpána, není možné vkládat další dotazy. Tato část naší poradny se opět otevře 1.7.2021.

Pokud je váš problém naléhavý, využijte některý z kontaktů zde: Jste v krizi (cmhcd.cz)

Tým poradců Stopstigma.cz


CISORDINOL DEPOT

Jsem soudem stanovená opatrovníkem synovi, který se 20 let léčí na schizofreniii. Užívá haloperidol, zyprexu a večer rivotril 1mg, 1x měsíčně cisordinol depot. Po injekci se necítí dobře, má nažloutlé bělmo i pokožku. Je kuřák. Je možné nahradit cisorinol jiným lékem ve formě injekční?
Avatar

Petr Příhoda

Odpověď odborníka:
Dobrý den, je třeba o tomto promluvit s psychiatrem dotyčného. Pokud cisordinol depot špatně snáší, je na zvážení, zda by preparát nemohl být nahrazen jiným, obecně lépe snášeným. V dnešní době je možností vícero, nicméně léčbu musí naordinovat jeho psychiatr.
Avatar

Vlasta

Odpověď peer poradce:
Dobrý den, děkuji za Váš dotaz a zároveň oceňuji Vaše opatrovnictví a podporu syna. Z vlastní zkušenosti mohu říci, že užívám léky, ale nemám zkušenost s haloperidolem či s užíváním formou depotu. Ze zkušenosti jiných lidí mohu potvrdit, že po depotu se člověk cítí unaven, malátný, ne zrovna dobře a potřebuje pár dní klidu k aklimatizaci stavu po depotu. Pokud užívání medikace Vašeho syna doprovází vedlejší účinky či přemýšlíte o změně léku, zkuste se obrátit na odborníka- lékaře, který předepsal tuto medikaci Vašemu synovi. Je možné, že lze lék cisordinol nahradit jiným preparátem. Já osobně konzultuji s lékařem svou medikaci, v minulosti i změnu léků nebo vedlejší účinky, které ovlivňovaly můj běžný život. Přeji, ať se daří a Vy, syn a odborník najdete přijatelný lék k léčbě.


Zpět na seznam