Omlouváme se, kapacita naší poradny v této sekci je pro tento měsíc již vyčerpána, není možné vkládat další dotazy. Tato část naší poradny se opět otevře 1.7.2021.

Pokud je váš problém naléhavý, využijte některý z kontaktů zde: Jste v krizi (cmhcd.cz)

Tým poradců Stopstigma.cz


Deprese

Dobrý den!Užívám Sertralin50 1 tbl. denně již 5týden. Zatím bez výsledků. Trápí mě již 8 měsíců tlak na hrudi, na žaludku, v zádech a únava, někdy i točení hlavy. Psychika dobrá. Veškerá vyšetření výborná. Prý se jedná o utajenou (larvovanou) depresi po náročném období, které jsem prožila. Prosím o informaci, zda použitá medikace je v pořádku. Děkuji za odpověď. Šulcová Zdenka
Avatar

Petr Příhoda

Odpověď odborníka:
Dobrý den, medikace, kterou udáváte je standardní léčbou, která se při podobných potížích a závěru vyšetření nasazuje. K rozvoji účinku antidepresiv je třeba týdnů. Většinou lékař, pokud 6-8 týdnů nemá léčba žádný efekt, zvažuje úpravu či změnu medikace. Je mu to ale třeba říci. V podobných případech je také dobré zvážit, zda by pro Vás nebyla vhodná psychoterapie.
Avatar

Vlaďka

Odpověď peer poradce:
Dobrý den. Jako peer poradce zde odpovídám na dotazy čistě na základě vlastní zkušenosti s duševními obtížemi. Nejsem tedy lékař a nemohu se nijak vyjadřovat ke stanovené medikaci. Sama také již několik let užívám antidepresiva a tak vím, že nástup jejich účinku je pozvolný a právě někdy kolem pátého týdne užívání se dostavuje jejich plný efekt. Psychické obtíže se mi také často projevovaly skrze fyzické příznaky. Také znám pocit tlaku na hrudi, bušení srdce, velikou únavu bez jiné příčiny, bolesti žaludku a břicha. Většina z nich mi po užívání antidepresiv ustoupila výrazně na pozadí. A byla to velká úleva. Pokud máte ostatní vyšetření bez nálezu, věřím, že by příčina mohla být psychického původu a léky by Vám mohly přinést úlevu. Zároveň pomáhá odpočívat, dělat, co vás těší a uchovat si naději na zlepšení. Držím palce a přeji jen vše dobré.


Zpět na seznam