Omlouváme se, kapacita naší poradny v této sekci je pro tento měsíc již vyčerpána, není možné vkládat další dotazy. Tato část naší poradny se opět otevře 1.7.2021.

Pokud je váš problém naléhavý, využijte některý z kontaktů zde: Jste v krizi (cmhcd.cz)

Tým poradců Stopstigma.cz


deralizace

Dobrý den.Pane doktore,před pár měsíci jsem se Vás ptal na můj problém ohledně sex.dysfunkcí po vysazeni 6 letého užívaní antidepresiv. Vysazeny vloni listopad,sex.dysfunkce nadále přetrvávaly ,nepiju,nekouřím,žádné drogy.Hodně chůze,štíhlá postava,dodržuji i celkově životosprávu.Antidepresiva jsem bral na OCD .Bohužel tento problém,který stále přetrváva mě již ani tak netrápí,než to co nastalo na začátku června.Úplný propad,nepopsatelný stav,panické ataky,úzkosti atd. Nejhůře ale to,že u mě nastala silná derealizace.Na záčátku června nasazeny antipsychotika Egolenza,užívána 12 dní,poté přechod na antidepresivum Valdoxan,50 mg večer.Stav se o něco málo zlepšil,ale derealizace,fyzické bolesti - hlava,tlak v očích.celková silná tenze,se už nelepší.Prosím jak pokračovat dál,abych se vrátil sám do sebe,je mi 24 let. Můj život je se dá říci troska.S tím ,že sex.dys.zůstanou jsem už přijmul,ale toto co zažívám nyní,přijmout nejde. Prosím,jaká je šance,že derealizace odezní a já se zase vrátím a i když budu dál žít smutný a bolestivý život,budu cítit alespon něco,nebudu zastřený a zoufalý člověk. S pozdravem Jan.
Avatar

Petr Příhoda

Odpověď odborníka:
Dobrý den, derealizace je subjektivní pocit neskutečnosti a izolace od okolního světa v důsledku narušeného prožívání. Může se vyskytovat spolu s úzkostnými poruchami, OCD či depresivními poruchami jako součást jejich příznaků, někdy se také vyskytuje samostatně. Pokud je součástí výše uvedených poruch, používají se antidepresiva, často pak v kombinaci. Při samostatném výskytu derealizace je účinek antidepresiv méně patrný, někteří odborníci jej vyloženě označují jako sporný. V každém případě se ale doporučuje dlouhodobá psychoterapie.


Zpět na seznam