Omlouváme se, kapacita naší poradny v této sekci je pro tento měsíc již vyčerpána, není možné vkládat další dotazy. Tato část naší poradny se opět otevře 1.7.2021.

Pokud je váš problém naléhavý, využijte některý z kontaktů zde: Jste v krizi (cmhcd.cz)

Tým poradců Stopstigma.cz


dotaz navazující na včerejší, týkající se léčky a léku na GAD

Dobrý den pane doktore. Ráda bych vám položila ještě navazující otázku na mou včerejší, týkající se Gad a účinky léčby. Může prosím nastat situace, kdy pacient bere příliš vysokou dávku ATD,(Viz můj předchozí popis navýšení, po 14 dnech zlepšení a v 8.týdnu veliký propad. Nyní se cítím budˇdušně a konstatně dýchám anebo dýcham hluboce, bez dušnosti ale dýcham majko šílená a jsem velmi nervózní. Je prosím možné, že dávka nesedne proto, že je přiliš vysoká? A pokud ano, jak to bez rizika ověřím? Má Mudr mi tvrdí,že jsem při první epizodě před sedmi lety brala 1,5mg, mně se to však nezdá, byla jsem do měsíce fit Moc děkuji, Katka
Avatar

Petr Příhoda

Odpověď odborníka:
Dobrý den, mohu odpovědět jen obecně v tom symslu, že pokud je antidepresivum naddávkováno natolik, že to pacient netoleruje, mů že se cítit ještě hůř. Cipralex se dávkuje většinou v rozmezí 10 až 20mg . Opakuji zde znovu, že při léčbě GAD má své nezastupitelné místo psychoterapie, protože jedna věc je ovlivnit úzkostné příznaky pomocí farmak, druhá pak dostat pod kontrolu schémata, kterými úzkostný člověk vnímá svět a tak se pokusit je pozměnit.


Zpět na seznam