Omlouváme se, kapacita naší poradny v této sekci je pro tento měsíc již vyčerpána, není možné vkládat další dotazy. Tato část naší poradny se opět otevře 1.7.2021.

Pokud je váš problém naléhavý, využijte některý z kontaktů zde: Jste v krizi (cmhcd.cz)

Tým poradců Stopstigma.cz


Sebevražedné tendence a rivotril

Dobrý den, vypozorovala jsem, že se mi po užití rivotrilu zintenzivní sebevražedné tendence, beru jej nepravidelně cca 2 roky, nyní, cca 2 měsíce, už samostatně bez dalších antidepresiv. Nikdy předtím na mě takto nepůsobil. Při poslední atace úzkosti a užití rivotrilu jsem si zcela neovladatelně ubližovala, vše mám dosti v mlze. Bojím se, co udělám příště, kdy úzkost nahradí aktivní plán na sebevraždu. Nerozumím té změně, která nastala po užití rivotrilu. Děkuji za odpověď.Lucie
Avatar

Petr Příhoda

Odpověď odborníka:
Dobrý den, zintenzivnění sebevražedných myšlenek bývá především signálem zhoršení psychického stavu. Rivotril je anxiolytikum (lék proti akutní úzkosti), zároveň má i relaxační potenciál. U některých lidí může díky tomu dojít k paradoxní reakci, což znamená, že člověk přestane mít zábrany proti tomu, co jinak zůstává nevědomé či zapovězené. Poraďte se o tom se svým lékařem.
Avatar

Vlasta

Odpověď peer poradce:
Dobrý den, děkuji za Váš dotaz, který se týká tématu rivotril a sebevražedné tendence. Z vlastní zkušenosti mohu říci, že rivotril užívám, když potřebuji uklidnit hlavu od myšlenek, abych lépe spala. Jinak užívám i jiné léky, ale ještě jsem na sobě nepozorovala, že bych měla sebevražedné myšlenky. Ty spíše mívám ve zhoršeném stavu psychiky. Také se zmiňujete, že lék berete nepravidelně. Bohužel nepíšete, na co lék užíváte. Proto bych Vám asi doporučila, obrátit se na lékaře, který Vám rivotril předepsal. Zároveň byste mu mohla sdělit, jaké účinky na sobě pozorujete. Pokud máte obavy a strach, co se stane příště, neodkládala bych tuto konzultaci s lékařem, a co nejdříve bych se na něho obrátila. Doufám, že jsem Vám mohla poskytnout radu k řešení této otázky. Přeji hodně štěstí a zdraví. Držím palce, ať se Váš stav zlepší.


Zpět na seznam