Omlouváme se, kapacita naší poradny v této sekci je pro tento měsíc již vyčerpána, není možné vkládat další dotazy. Tato část naší poradny se opět otevře 1.7.2021.

Pokud je váš problém naléhavý, využijte některý z kontaktů zde: Jste v krizi (cmhcd.cz)

Tým poradců Stopstigma.cz


úzskosti,nevolnost

Dobrý den. Obracím se k Vám o informaci,povzbuzení...Nespavosti trpim delší dobu cca 5 let po operaci páteři,které jsem v průběho roku proděla 3.Nespavost jsem řešila zolpidenem,ale jen tak 1-2x týdně.Po novém roce se mne k tomu přidalo před spankem bušení srdce,nevolnost,zimnice,teplo,no šílené úzskosti.Takže se mne opět zhoršila i bolest pateře a kloubu,nebot mne to vyčerpávalo.Objednala jsem se k psychiatrovi,napsal mne tritico 150.Nežádoucí účinky jsem měla asi všechny,ale pořád jsem doufala, že to přejde a bude lip.Jenže jsou to již tři měsíce a ta úzskost je pořád,jakmile zalehnu i když se mne chce spát, tak úzskost a strach mne nedovoli dlouho usnout,pak kolem dvou hodin je to tady znova.Nyni jsem v PN již 4 měsíce,do práce bych si teda vůbec netroufla jit.Nevím jak se toho zbavit,dodržuji spankovou hygienu,medituji,nepiji,nekouřím,tak proč ten strach,úzskost, nejde z hlavy ven? Asi mne doporučite at jdu za doktorem,jenže bych rada Váš názor,zdali se to ještě neupravi? Bojim se opět nových leku, nových nežádoucích účinku,minule mne říkal,že když se to nespravi,tak mne napiše mirtazapin, jenže z toho se prý přibírá a já mám nyní už nadváhu. Děkuji moc za zodpovězeni
Avatar

Petr Příhoda

Odpověď odborníka:
Dobrý den, pokud se za 3 měsíce stav vůbec nelepší, je třeba zvažovat zásah do léčby. Např. úzkost často pomáhají zvládat antidepresiva, která nijak význaqmně spánek nepodporují, ale tím, že se intenzita úzkostí sníží, člověk začne zase lépe spát. Antidepresiv dnes máme k dispozici celkem dost, navíc se běkdy používají ještě další léky, které jejich účinek posilují. V případěě úzkostných poruch má také své nenahraditelné místo psychologická léčba - psychoterapie.
Avatar

Bára

Odpověď peer poradce:
Dobrý den. Děkuji za Váš dotaz. Problémy se spánkem jsou velice nepříjemné a vysilující. Navíc, když se k nim přidají příznaky, které popisujete – nevolnost, bušení srdce, teplo, zimnice … Úzkost na tělo velice působí, proto se možná i zhoršila bolest páteře. Je velice dobře, že dodržujete spánkovou hygienu. Je chvályhodné, že se snažíte udělat co jen jde. To, že Váš lékař Vám chtěl pomoci psychofarmaky, je pochopitelné. Bohužel vedlejším účinkům se člověk asi nevyhne. Tři měsíce je ovšem doba, kdyby se nějaké výsledky měly dostavit. Ano, doporučuji Vám to probrat ještě s lékařem. Mně samotné při boji s úzkostí pomohla velice individuální psychoterapie. Pracovat s psychologem a zjistit příčinu úzkosti. Ve Vašem případě tu, která Vám nedá spát. Přeji mnoho sil a ať se situace brzo vyřeší.


Zpět na seznam