Dětská problematika
Hezký den.Můj syn chodí do školky od tří let a stále si nejspíše nezvykl.Při příchodu i odchodu odmítá zdravit učitelku,stojí u dveří a uč.si ho musí vtáhnout do třídy.Nechce spolupracovat,necvičí,nezpívá,stranní se dětí,má jednoho kamaráda.Učitelka neví co s ním a dává najevo,že je špatně vychvaný.Od mala jsem ho brala na dětská hřiště,vždy od dětí utíkal.Když jich je pár tak není problém,při více dětí už se bojí a stydí.Doma dělá vše,ukazuje co cvičí děti ve školce i zpívá,v čekárně u dr.byl také dost upovídaný i před cizími.Je možné ho nějak podpořit,aby spolupracoval ve školce?Nebo jak to vysvětlit té učitelce?Jinak je v pohodě,hrajeme hry s kostkou,skládá puzzle,hrajeme pexeso a když je hezky,jsme hodně na hřišti mezi dětmi.

Michael Kostka
Odpověď odborníka:
Dobrý den,
pokud je pro vašeho syna obtížné být v kontaktu s dalšími dětmi i v jiných situacích než v mateřské škole, považoval bych za vhodné hledat způsoby, jak ho v tom podpořit, především kvůli tomu aby se tyto potíže nezačaly řetězit a neznevýhodňovaly ho v dalším životě.
Konkrétní způsoby vám neporadím, jednak není dětská psychologie mou specializací, především by však bylo potřebné situaci probrat mnohem podrobněji včetně toho, jaké postupy jste již zkoušeli a jaký měly efekt.
Za nejdůležitější ukazatel v rozhodování, zda vyhledat odbornou pomoc, bych považoval trend - pokud se potíže lepší minimálně, zůstávají stejné nebo se dokonce zhoršují, doporučil bych konzultaci s dětským psychologem.
Co se týká situace ve školce, považoval bych v první řadě za vhodné vše probrat s učitelkou. Měla by vědět (i pochopit), že v jiných situacích se chová jinak a nejedná se tedy o "nevychovanost". Vysvětloval bych jí to přesně takovým způsobem, jakým jste to napsala nám. Na základě svých zkušeností a vzdělání by pak paní učitelka mohla mít i nápady, co vyzkoušet, aby se váš syn ve školce cítil lépe a probíhalo to hladčeji.
Přeji ať se vám daří.
Zpět na seznam