NOVINKA! Komunikace zaměřená na zotavení a silné stránky pro pracovníky v pomáhajících profesích

Lektoři: Zdeněk Císař, Bc. Eliška Kvasničková, Mgr. Petr Vítek
Rozsah: 14 hodin / 45 min. (2 dny)
Časový rozvrh: 9.00 - 16.00 h (oba dny)
Akreditace: MPSV - sociální pracovníci, pracovníci v sociálních službách, neformální pečovatelé

Pozvánka na aktuálně vypsaný kurz: 

Kurz je určen pro všechny pracovníky v pomáhajících profesích, zejména pro začínající i pokročilé peer konzultanty, kteří si chtějí rozšířit komunikační dovednosti v individuálních konzultacích s klienty a více procvičit vědomé vedení rozhovoru. Věnuje se nácviku klíčových kompetencí pro komunikaci orientovanou na zotavení a silné stránky, který rámuje do teoretických konceptů komunikace a partnerských hodnot. Zaměřuje se mimo jiné na techniky aktivního naslouchání, neverbální komunikaci či specifika komunikace v závislosti na dynamice duševních obtíží klienta. Účastníci získají také základní povědomí o komunikaci v krizových situacích a zvědomí si i důležitost jazykové stránky v psané formě komunikace (ať už jde o zápisy z konzultací s klienty, nebo o komunikaci navenek, např. na internetu). Dotýká se i tématu citlivého nastavování hranic v komunikaci nebo toho, jak naložit s „dobře míněnými radami“, které klientovi v důsledku příliš nepomáhají. V neposlední řadě se pak zaměřuje i na posilování pocitu vlastní kompetence a silných stránek. Výuka je vedena lektorskou dvojicí ve složení peer lektor + lektor s jinou odborností v oblasti péče o duševní zdraví.

Osnova kurzu:

1. DEN:

  • Zkušenosti z praxe – co v komunikaci funguje a co ne.
  • Komunikace zaměřená na zotavení: principy peerské komunikace, techniky aktivního naslouchání, otázky.
  • Nácvik technik neverbální komunikace a aktivního naslouchání. Reflexe osobních hranic a rizik spojených s jejich překračováním.
  • Komunikace zaměřená na silné stránky – posilování pocitu vlastní kompetence.
2. DEN:
  • Slovníček emocí a hodnot, jeho využití v komunikaci. Psaná forma komunikace.
  • Základní pravidla komunikace v krizi.
  • Specifika v komunikaci dle jednotlivých dynamik duševních obtíží.
  • Role peer konzultanta v citlivém sdílení zkušeností, nastavení hranic.
Kurz účastníkům přinese:

Účastníci si prohloubí znalosti komunikačních technik orientovaných na zotavení a silné stránky klienta. Díky praktickým nácvikům dostanou zpětnou vazbu ke svým vlastním silným stránkám a podněty k dalšímu rozvoji komunikačních dovedností. Ujasní si, jak být při své práci pozornější v objevování a pojmenovávání silných stránek a citlivější k tématům spadajícím do komunikace zaměřené na zotavení.  Naučí se tak mimo jiné lépe rozpoznat potenciální komunikační „pasti“, jež v praxi mohou vést k tomu, že se pracovník pouští do oblasti terapeutického rozhovoru, který do jeho kompetencí nepatří.

Osvědčení:

Podmínkou získání osvědčení je minimálně 90% účast na kurzu a závěrečné ověření získaných znalostí formou písemného testu s 80 % správných odpovědí.



Přihlásit na kurz