Omlouváme se, kapacita naší poradny v této sekci je pro tento měsíc již vyčerpána, není možné vkládat další dotazy. Tato část naší poradny se opět otevře 1.7.2021.

Pokud je váš problém naléhavý, využijte některý z kontaktů zde: Jste v krizi (cmhcd.cz)

Tým poradců Stopstigma.cz


Líné střevo

Dobrý den, prosím vás beru Risperidon 1 mg ráno a 2,5 mg večer a mám líné střevo. Už jsem 6 dní nebyla na velkou. Beru Lactulosu a ta už mi nepomáhá. Co mám dělat? Nehrozí protržení střev? Piju hodně vody a taky jím zeleninu. díky
Avatar

Petr Příhoda

Odpověď odborníka:
Dobrý den, otázkou je, zda je Vaše zácpa důsledkem užívání risperidonu. Mezi jeho vedlejšími účinky bývá popisována jak zácpa, tak průjem. Zácpa ale může mít mnoho dalších příčin. Protržení střeva hrozí při zácpě, která provází tzv. náhlou příhodu břišní, což bývá doprovázeno dalšími příznaky (bolest, horečka...). Lactulosa je tzv. objemové laxativum (projímadlo), efekt se většinou nedostavuje hned. Pokud se nedostaví, lze použít projímala s jiným mechanismem účinku, ale o tom je dobré se poradit s praktickým lékařem.
Avatar

Vlasta

Odpověď peer poradce:
Dobrý den, děkuji za Váš dotaz do naší poradny. S lékem Risperidon nemám zkušenost, a proto ani nevím, zda nějak ovlivňuje funkci střev a jejich vyprazdňování. Střeva mohou reagovat i na jinou příčinu, např. stres, nepříjemnou situaci, změna životosprávy apod. Pokud si děláte starosti kvůli účinku tohoto léku, zkuste se obrátit na odborníka-lékaře, který Vám tento přípravek předepsal a s ním se poradit. Je možné, že bude vyhovovat jiný lék a střeva budou opět zcela normálně fungovat. Přeji Vám, ať se to zlepší a hodně zdraví.


Zpět na seznam