Omlouváme se, kapacita naší poradny v této sekci je pro tento měsíc již vyčerpána, není možné vkládat další dotazy. Tato část naší poradny se opět otevře 1.7.2021.

Pokud je váš problém naléhavý, využijte některý z kontaktů zde: Jste v krizi (cmhcd.cz)

Tým poradců Stopstigma.cz


Polékový extrapyramidový syndrom

Dobrý den, lékaři mi stanovili chybnou diagnózu - neidentifikovanou schizofrenii, k doktorce jsem šla pouze s migrénou. Lékaři mi podávali aripiprazol, po němž jsem přestala spát. Po aripiprazolu a možná i jiných lécích(invega, pregabalin, derin)mám neklid v nohou a tlak v hlavě, že se i motám. Injekce s aripiprazolem již nedostávám, měsíc a půl jsem již bez jejích účinků. Nyní spím po mirtazapinu. Užívám i Akineton. Neklid v nohou mi ještě nezmizel a dopolední tlak v hlavě, který ovlivňuje celkovou koordinaci pohybů také ne. Odpoledne bývá lepší. Chtěla bych se zeptat, zda je neklid a tlak v hlavě způsoben ještě aripiprazolem nebo již ze mě vyprchal a můj neklid a tlak v hlavě způsobuje mirtazapin nebo akineton? Problémy po aripiprazolu trvají od října loňského roku. Zbavím se tohoto neklidu a tlaku a kdy? Jak dlouho trvá polékový syndrom? Byla jsem na magnetické rezonanci, v mozku mám drobná ložiska bílé hmoty nespecifického vzhledu, celkově jsem prý zdráva. Z čeho mohou tato ložiska být, např. po lécích? Mám nyní vedlejší účinky léků. Diagnostikovali mi polékový extrapyramidový syndrom. Předem děkuji za odpovědi. Andrea
Avatar

Petr Příhoda

Odpověď odborníka:
Dobrý den, pokud šlo o depotní injekce aripiprazolu, které se aplikují většinou 1x za 4 týdny, pak jejich účinek doznívá ještě řadu týdnů po vysazení. Při užívání antidepresiv je neklid v nohou jako nžádoucí účinek vzácný. Pokud jste přesvědčená, že Vaše diagnózy byla stanovena chybně, zeptejte se Vašeho lékaře, co Vám podle něj opravdu je a trvá-li na diagnéoze schizofrenie, tak proč. Napomoci může také psychologické vyšetření. V případě přetrvávajících pochybností pak můžete požádat o názor jiného psychiatra.
Avatar

Agáta

Odpověď peer poradce:
Dobrý den, připadá mi prazvláštní, že jdete k lékaři s migrénou a obdržíte diagnózu schizofrenie. Slyšela jsem o lidech, kterým byla diagnostikována schizofrenie omylem a nebo naschvál ( například kvůli boji o majetek, nebo na nátlak rodičů, když syn neposlouchal rodiče a "zlobil je"), nicméně ty případy, o kterých vím, se odehrály v USA. U nás v Československu za totalitních režimů se asi v rámci boje proti politicky nepohodlným dělo lecos zlého i na poli psychiatrie, která se dobře dala zneužít. V posledních letech jsem se s ničím podobným nesetkala u nás a hlavně nemám s tím osobní zkušenost. Co znám a vím je situace, kdy jsem musela brát léky, které mi nepomáhaly a dlouho to trvalo, než jsme se dočkala nových. Během léčby jsem měla závratě a po léčbě několik měsíců deprese. Připadala jsem si hrozně bezmocná, vím, že to je nepříjemné velmi. Důležité je, aby se Vám časem ulevilo, našla jste cestu ven. Otázky ohledně magnetické rezonance a účinků farmak nechávám na lékaři. Zřejmě byste nejvíc ze všeho potřebovala lékaře, ke kterému byste měla důvěru, že vám neublíží a on vám opravdu neublížil.


Zpět na seznam