Omlouváme se, kapacita naší poradny v této sekci je pro tento měsíc již vyčerpána, není možné vkládat další dotazy. Tato část naší poradny se opět otevře 1.7.2021.

Pokud je váš problém naléhavý, využijte některý z kontaktů zde: Jste v krizi (cmhcd.cz)

Tým poradců Stopstigma.cz


Schizoafektivní porucha

Dobrý den, manželka se již 25 let léčí se schizoafektivní poruchou. V srpnu loňského roku ji byl nasazen Haloperidol 3 mg. Psychycky nastalo zlepšení, ale projevily se vedlejší účinky nechutenství a nespavosti. Cca po 4 měsících začala pociťovat ztuhlost a v polovině ledna došlo celkovému zatuhnutí svalstva. Po hospitalizaci jí byl na konci znovu nasazen Haloperidol kapky. Máme problémy s nechutenstvím,spánkem, úzkostí a depresemi. V sexuální oblasti je naprostý nezájem. Občas i vnímání hlasů. Bohužel ošetřující lékař trvá na Haloperidolu. Stav je velmi rozkolísaný. Quetiapin, který dříve užívala také nezabírá, stejně jako Rispendal. Děkuji za vaši radu. FH
Avatar

Petr Příhoda

Odpověď odborníka:
Dobrý den, farmakologická léčba by měla být pokud možno nastavena tak, aby pacientovi pomohla od příznaků a pokud možno mu nezpůsobovala velké utrpení ve formě vedlejších účinků, na což by měl lékař slyšet, zamyslet se nad jinými možnými alternativami a podat pacientovi, nebo s jeho souhlasem i jeho blízkým, kompletní potřebné informace. Krom Quetiapinu a Risperdalu existují i další antipsychotika, které je možné vzít v úhahu, to ale musí udělat lékař Vaší paní. Je také možné se obrátit na jiného odborníka a vyslechnout jeho názor, donedávna se to stávalo častou praxí, v dnešní nelehké době to ale asi nebude jednoduché. Držím palce.


Zpět na seznam