Omlouváme se, kapacita naší poradny v této sekci je pro tento měsíc již vyčerpána, není možné vkládat další dotazy. Tato část naší poradny se opět otevře 1.7.2021.

Pokud je váš problém naléhavý, využijte některý z kontaktů zde: Jste v krizi (cmhcd.cz)

Tým poradců Stopstigma.cz


Účinky antidepresiv

Dobrý den, mám asi měsíc napsané antidepresiva mirtazapin a pregabalin, bylo mi řečeno, že mám stavy úzkosti a panické ataky... Problém ale je, že mám měsíc nechuť k sexu, dá se to nějak řešit? Mám 5ti letý vztah a nechci ať je to důvod rozchodu. Děkuji
Avatar

Petr Příhoda

Odpověď odborníka:
Dobrý den, může to být důsledkem medikace. V některých případech se toto časem zlepší, jindy to může přetrvávat po celou dobu podávání. Doporučuji probrat podrobněji s Vaším psychiatrem.
Avatar

Jana

Odpověď peer poradce:
Dobrý den, mám podobnou zkušenost, a to potíže se sexuálním životem při používání antidepresiv. Doporučuji řešit to s vaším lékařem a hledat kombinaci léčby, která vám přinese úlevu od potíží a zároveň minimum negativních účinků. Píšete "bylo mi řečeno, že mám stavy úzkosti", tato formulace mi zní velmi divně, protože jsem měla léta úzkostnou poruchu a gradovala tak, že mi ze života udělala opravdové peklo. Pokud ji samotnou ve svém životě příliš nepociťujete (?), pak se nedivím, že vaši pozornost upoutaly především negativní účinky léků. V každém případě vám přeji, ať je vám po všech stránkách brzy lépe.


Zpět na seznam